Завантажити звіт можна за посиланням: https://bit.ly/3rybJXx
Деякі висновки з моніторингу:
- Абсолютна більшість ЦНАП Початкової Фази є належними, оскільки надають найважливіші групи послуг, зокрема, реєструють місце проживання, речові права на нерухоме майно, юридичних осіб, ФОП, надають адмінпослуги соціального характеру; здійснюють вклейку фото до паспорта та видачу відомостей з Державного земельного кадастру. Більшість ЦНАП також надають послуги з державної реєстрації актів цивільного стану та державної реєстрації земельних ділянок;
- Суттєво зросла кількість надання послуг в сфері реєстрації нерухомості, які є платними, що дозволило збільшити надходження до місцевих бюджетів;
- Гендерна структура персоналу практично не змінилася, як і раніше, більше 80% – жінки;
- Доречі кількість послуг, яку за 3 роки надали 25 ЦНАП Початкової фази вже понад 700 000.
Ключові виклики для сталого розвитку ЦНАП, які ми ідентифікували з моніторингу ЦНАП Початкової Фази:
- Організація надання адмінпослуг на базі нового адміністративно-територіального устрою (в окремих випадках можуть бути потреби в збільшенні зони обслуговування та кількості персоналу ЦНАП, відкриті ТП, ВРМ);
- Особливу увагу громад і далі варто зберігати на потребі інтеграції послуг РАЦС; адмінпослуг соціального характеру; видачі відомостей з ДЗК та реєстрації земельних ділянок;
- Є потреба подальшого налаштування паспортних послуг. Якщо з 2018 по 2019 кількість ЦНАП з повним переліком паспортних послуг зросла удвічі – з 4 до 8, то у 2020 цей показник залишився незмінним. Особливо актуальним це питання має залишатися для громад з чисельністю населення понад 10 тис. мешканців;
- Відкритим залишається питання фінансової сталості роботи ЦНАП, адже ставок адміністративного збору часто не достатньо навіть на заробітні плати персоналу ЦНАП. (Прийняття законопроекту 4380 «Про адміністративний збір» могло б вирішити проблему).