Надання послуг РАЦС у ЦНАП: чому ефективно і як впровадити? Коментар експертів Програми «U-LEAD з Європою»

Послуги з державної реєстрації актів цивільного стану (РАЦС) є одними з обов’язкових для громадян, і найактуальніших для їх інтеграції в центри надання адміністративних послуг (ЦНАП)

Адже, наприклад, реєстрація народження дитини, шлюбу, «зв’язані» з іншими адміністративними послугами, зокрема з реєстрацією місця проживання, отриманням/зміною паспортних документів, державною допомогою тощо. Тому комплексне надання адміністративних послуг за моделями життєвих ситуацій починається і залежить від послуг сфери РАЦС.

29 серпня 2018 року було видано Наказ Мінюсту №2825/5 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану». Цим наказом було визначено, що практично усі послуги РАЦС можуть надаватися через ЦНАП, зокрема державна реєстрація народження, шлюбу, розірвання шлюбу (за спільною заявою подружжя, яке не має дітей), зміна імені, внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, реєстрація смерті. Важливо, що встановлений порядок відкриває можливості збереження територіальної доступності до послуг РАЦС у населених пунктах – колишніх сільських територіальних громадах, що нині приєднуються до міст обласного значення, тобто суттєво наближає послуги до громадян.

Експерти напряму з покращення якості надання адміністративних послуг для населення Програми «U-LEAD з Європою» підготували детальний коментар щодо надання послуг РАЦС через ЦНАП. Документ доступний за посиланням.

Експерти Програми також готують пропозиції щодо державної політики у сфері адміністративних послуг, в тому числі за окремими групами послуг. Запрошуємо до обговорення таких пропозицій і щодо сфери РАЦС (див. робочий документ за посиланням).

 

Поділитися: